Cum activezi o zonă de preview în Gmail, la fel ca în Outlook
Utilizatorii de Outlook s-au bucurat din totdeauna de o zonă de preview aferentă listei de emailuri primite. Cu un mic truc, poți avea o zonă de preview în Gmail.
Gmail este un client de email foarte bine pus la punct. Suportă o serie foarte stufoasă de funcții suplimentare, are o interfață simplu de înțeles și este disponibil pe orice platformă. Serviciul de email al Google este atât de eficient prin simplitate încât mulți utilizatori își înaintează mailurile de pe Yahoo, Outlook sau alte servicii către Gmail.
Din interfața standard a Gmail lipsește însă un element pe care utilizatorii de Outlook l-au îndrăgit încă de la prima versiune a aplicației Microsoft. Este vorba de o zonă de preview sau preview pane. Aceasta te ajută să ai în același timp pe ecran atât lista de emailuri recepționate, cât și conținutul emailului selectat. Pe de altă parte, în mod obișnuit pe Gmail, când faci dublu click pe un mail, vezi conținutul său pe întregul ecran, eventual împărțit sub formă de conversație. Pentru a reveni la lista de mesaje, trebuie să faci click în partea stângă pe Inbox, Sent, Received, Trash sau orice alt director ți-ai creat cu emailuri.
Soluția la această problemă vine sub forma unei funcții experimentale introdusă de curând în Gmail. Aceasta este intitulată Preview Pane și se activează prin câțiva pași simpli. Primul gest pe care trebuie să-l faci este să intri pe Gmail folosind browserul preferat și să te autentifici. Faci click pe roata dințată din dreapta sus și selectezi Settings. Din volumul stufos de secțiuni te interesează Labs.
Lista de funcții experimentale ce pot fi activate în Gmail este surprinzător de mare, dar în acest caz particular ne interesează Preview Pane. Caut-o în listă, activeaz-o și parcurge lista până jos pentru a apăsa pe Save Changes. Mai ai de parcurs un pas pentru a profita de zona de Preview din Gmail. Fă click în dreapta sus pe noul buton situat lângă săgețile de navigare prin emailuri. Alege dacă vrei un preview pane pe orizontală sau verticală. În momentul următor, dacă faci click pe vreun email din listă, acesta va fi afișat la fel ca în imaginea de intro de mai sus.